Εκπαιδεύσεις

Τηλεδιάσκεψη με θέμα «Εργασία από το σπίτι: προκλήσεις και καλές πρακτικές»
14-04-2020

Το CSR Cyprus πραγματοποίησε την Τρίτη 14 Απριλίου, 2020 τηλεδιάσκεψη με συμμετοχή των Μελών του με θέμα: «Εργασία από το σπίτι: προκλήσεις και καλές πρακτικές». Ο σκοπός της τηλεδιάσκεψης έγινε εξαιτίας της διαφοροποίησης του τρόπου εργασίας, λόγω της πανδημίας του κορωνοïού. Η διαφοροποίηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την παντελή αλλαγή των συνθηκών εργασίας, αλλά και της ψυχολογίας πολλών εργαζομένων οι οποίοι έπρεπε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Με αφορμή την τηλεδιάσκεψη, το CSR Cyprus ετοίμασε σχετικό με το θέμα ερωτηματολόγιο, στο οποίο απάντησε το 40% περίπου των Μελών του. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, στην οποία εκτός των άλλων, αναδείχθηκαν απόψεις και καλές πρακτικές που εφαρμόζονται από διαφορετικές εταιρείες.

Πιο συγκεκριμένα, οι καλές πρακτικές που εφαρμόζονται είναι οι ακόλουθες:

  • End of day report: απολογισμός της ημερήσιας εργασίας.
  • Εβδομαδιαίες τηλε-συναντήσεις της ιεραρχίας με το προσωπικό.
  • Καθημερινή πρωινή επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας του Οργανισμού (είτε μέσω τηλεδιάσκεψης ή μέσω e-mail).
  • Εργασία βάσει στοχοθέτησης και προγραμματισμός για το μέλλον.
  • Χρήση social media για επαφή με εργαζομένους ή/και πελάτες.
  • Online γυμναστική (π.χ. σε συνεργασία με γυμναστές).
  • Χρησιμοποίηση Microsoft Teams ή/και άλλων προγραμμάτων για συζητήσεις, η οποία οδηγεί σε μείωση όγκου εισερχόμενων emails.
  • Διοργάνωση Teamwork activities και παιχνίδια για το προσωπικό από τις επιχειρήσεις/οργανισμούς. 
  • Ενημέρωση του προσωπικού μέσω newsletter σχετικά με καλές πρακτικές και tips για το «ευ ζην».

Στην τηλεδιάσκεψη ξεχώρισαν επίσης οι ακόλουθοι προβληματισμοί και συμπεράσματα:

  • Διαφορετικό modus operandi: οι εταιρείες προσαρμόζονται στις καινούργιες συνθήκες, προσαρμόζοντας παράλληλα και τον τρόπο που λειτουργούν π.χ. online sales.
  • Οι υφιστάμενες υποστηρικτικές υποδομές αποδεικνύονται μη ικανοποιητικές π.χ. ταχυμεταφορές, delivery, με επηρεασμό στην επιχειρησιακή συνέχεια.
  • Η εργασία από το σπίτι μπορεί να επιφέρει προβλήματα στην Υγεία & Ασφάλεια των εργαζομένων (π.χ. μυοσκελετικά προβλήματα λόγω μη εργονομικού εξοπλισμού).
  • Αύξηση ωρών εργασίας και δυσκολία στην σωστή κατανομή χρόνου μέσα στη μέρα ή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
  • Κυρίως οι εργαζόμενες μητέρες αντιμετωπίζουν την πρόκληση ισορροπίας των δύο ρόλων κατά τη διάρκεια της τηλεργασίας (work life balance).
  • Ανάγκη για κατ’ οίκον παράδοση γραφειακού εξοπλισμού στο σπίτι (π.χ. εκτυπωτές, scanners) για τη σωστή λειτουργία της επιχείρησης .
  • Αύξηση λειτουργικού κόστους, λόγω ανάγκης για αγορά νέου εξοπλισμού (π.χ. φορητούς υπολογιστές).
  • Ανάγκη για ψυχολογική στήριξη εργαζομένων, λόγω των νέων δύσκολων συνθηκών.
  • Απουσία πλάνου για επιχειρησιακή συνέχεια και ανάγκη ετοιμασίας του.